Sitelerde etiket kullanımı eskiden çok popülerdi. Google'ın arama motoru algoritması eskiden günümüze oranla daha ilkel olduğu için anahtar kelimelere daha çok önem veriyordu. Bu yüzden site sahipleri anahtar kelimelerle sitelerini doldururken etiketleri de buna alet ediyordu.
Teknolojinin ilerlemesiyle doğal olarak Google algoritması da gelişti. Anahtar kelimeler hâlâ bir etken olsa da tek başına yeterli değil. Google botları siteleri indexlerken artık cümleleri anlayabilir. Kelimelerden ziyade cümleleri, paragrafları, metnin konusunu yapay zekayla anlayabiliyor. Önceki dönemlerde kelime çöplüğüne dönen spam siteleri yok etmek için de anahtar kelime doldurulmuş siteleri sıralamadan çıkarıyor, tabiri caizse sağlam bir ceza veriyor.
Etiketlerin gücü, bu spam olaylarından dolayı çok azaldı. Hatta bazı SEO uzmanları bunların artık hiç bir etkisi olmadığını söylüyor. Etiketleri noindex yaparak Google indexlenmesinin yapılmaması gerektiğini söylüyorlar. Fakat ben bu kanıda değilim.
Uzun yıllardır edindiğim tecrübe ve araştırmalara dayanarak etiketlerin (doğru kullanıldığında) sağlam bir sıralama etkeni olduğunu düşünüyorum. Fakat etiketleme sistemini doğru kullanmak gerekiyor.
Etiket kullanırken yapılması gerekenler
- Kesinlikle etiket sayısını abartmayın. En fazla 3-5 arası etiket kullanılması gerektiğini düşünüyorum.
- Etiketleri anahtar kelime sunma yeri olarak kullanmayın.
- Etiketlerde, anahtar kelimeler kullanırken daha nokta atışı kelimeler kullanın.
- Etiketleri genel kelimelerden ziyade daha dar kelimelerden seçin (Long tail keyword)
- Yazınızla alakalı etiketler seçin
- Site genelinde kullandığınız toplam etiket sayısını olabildiğince düşük tutun.
- Her bir etiketi en az 3-5 farklı yazıda kullanacak şekilde seçin.
- En önemlisi etiketleri birer kategori olarak kullanın.
Bildiğiniz gibi etiketlere tıklayınca, o etiket verilmiş bütün yazıların olduğu sayfa açılır. Adeta kategori sayfası gibidir. Özellikle wordpress admin panelinde etiket ayarlarına bakarsanız orada açıklama bile ekleyebildiğinizi görürsünüz. Bu şekilde etiketleri kategori gibi kullanıp yukarıdaki önemli noktalara dikkat edersen kardeşim inşallah sitenin Google'da ilk sayfaya yükselmesi kolaylaşır.
SEO çok derin, karmaşık ve sürekli değişen bir alandır. Bu yüzden Google sıralaması tek bir kritere bağlı değildir. Bu algoritma gizli olduğu halde SEO uzmanları 250 den fazla kriter olduğunu söylüyorlar. Tabiki her şeyi doğru ve yerinde yapmak, özellikle başkalarının dikkat etmediği konularda titiz davranmak Google sıralamasını önemli şekilde etkiler.
İster etiket olsun, ister kategori, ister başlık her yerde küçük harf kullanmak daha iyi. Baş harfi büyük olsun ama küçük harfleri kullanmak gerekiyor. Bunun için ayrıntılı bilgi edinmek istersen ui ve ux tasarım konularına bakmanı tavsiye ederim. Psikolojik olarak da küçük harfler okumayı daha kolaylaştırır. Hatta forumlarda, sitelerde, bloglarda internetteki bir çok yerde bütün kelimeleri büyük harfle yazarak yorum yapmayı site sahipleri yasaklarlar. Hoş bir şey değil.
İnşallah yardımcı olabilmişimdir. 😊